Lokomotywa elektryczna Elektrowóz Pesa Gama 111Eb

Model lokomotywy 111Eb Pesa Gama wykonany przez MiszkoPro do użycia w grze Minecraft Java Edition z modem Immersive Railroading

Tekstura lokomotywy Pesa Gama 111Eb jest dostępna w ramach Resourspack Miszko's Train Pack i może być stosowana w każdej wersji gry Minecraft Java Edition dla której jest dostępny mod Immersive Railroading czyli dla wersji 1.18, 1.17, 1.16, 1.15.2, 1.14.4, 1.12.2 i kilku starszych

Pobierz pakiet tekstur Miszko's Train Pack bezpośrednio z CurseForge
Autor pakietu MiszkoPro udostępnia go bezpłatnie

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: MiszkoPro

Specyfikacja modelu 111Eb Pesa Gama

Typ pojazdu: Lokomotywa elektryczna, 4 x 1400kW, 3 kV DC
Dla wersji Minecraft: Minecraft Java Edition, 1.18, 1.17, 1.16, 1.15.2, 1.14.4, 1.12.2
Wymagane mody: Immersive Railroading, Track API, Universal Mod Core, Immersive Engeneering (Paliwo), Resourcepack Miszko's Train Pack
Rodzaj paliwa: Biooil (Immersive Engineering), Etanol (Immersive Engineering),
możliwa jazda bez paliwa przez edycję ustawień moda
Wygląd / Malowanie: Wymienne tekstury, Koleje Mazowieckie, RCP, Lotos
Zagrożenia: Przegrzanie silnika, spowodowane wysoką temperaturą, silnik lokomotywy się wyłączy, do czasu schłodzenia, (lokomotywa nie wybucha)
Długość: 19,50 m
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Masa służbowa: 82.000 kg

Lokomotywa elektryczna Pesa Gama 111Eb

Charakterystyka lokomotywy Pesa Gama 111Eb

Pesa Gama 111Eb to szybka i dynamiczna lokomotywa elektryczna, produkowana przez firmę Pesa Bydgoszcz. Wyposażona jest w trzy silniki trakcyjne o mocy 3200 kW łącznie, dzięki czemu osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Lokomotywa ma długość 24,2 metra i wymiary zewnętrzne, które są zgodne z europejskim standardem UIC. Posiada także bogate wyposażenie, w tym systemy sterowania, systemy układu hamulcowego, systemy ładowania i urządzenia bezpieczeństwa. Umożliwia ona bezpieczną i wygodną jazdę przy zastosowaniu nowoczesnych technologii. Jest ona doskonale przystosowana do różnych typów taboru i może być wykorzystywana na liniach kolejowych o różnym stopniu trudności.

Lokomotywa elektryczna Pesa Gama 111Eb jest przykładem wysokosprawnej i wydajnej jednostki napędowej. Charakteryzuje się szeroką gamą zastosowań, umożliwia transport osobowy lub towarowy na krótkich lub długich dystansach. Wysoka wydajność silnika zapewnia wyjątkowo wyrafinowany i cichy poziom pracy.

Konstrukcja

Lokomotywa elektryczna Pesa Gama 111Eb jest konstrukcją czteroosiową i składa się z dwóch części: kabiny maszynisty i jednostki silnika. Maszyna waży do 85 t, jej długość wynosi 19,5 m, a wysokość 3,2 m. Kabina maszynisty zapewnia wygodę i bezpieczeństwo dla obsługi. Jest wyposażona w nowoczesny system sterowania, który umożliwia precyzyjną kontrolę pojazdu.

Silnik

Lokomotywa elektryczna Pesa Gama 111Eb jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 2200 kW. Umożliwia ona przyspieszenie do 90 km/h i jest w stanie pokonać dystans do 400 km na jednym ładowaniu baterii. Silnik jest wysoce wydajny i wytrzymały na długie trasy.

Użyteczność

Lokomotywa elektryczna Pesa Gama 111Eb jest ceniona za wszechstronność i wydajność. Jest zdolna do przewozu różnych rodzajów towarów, w tym także materiałów niebezpiecznych. Dzięki jej wysokiej wydajności i niskiemu zużyciu paliwa jest to jedna z najbardziej ekonomicznych jednostek napędowych dostępnych obecnie na rynku.

 

O prawdziwym pojeździe Elektrowóz 111ED Pesa Gama Marathon
Lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym / manewrowym

Kabina Gamy była pierwszym wnętrzem lokomotywy zaprojektowanym we współpracy z Związkiem Zawodowym Maszynistów Kolejowych w Polsce, a więc z praktykami najlepiej znającymi zalety i wady wszystkich dotychczas eksploatowanych pojazdów. Zebrała również pochwały maszynistów z Włoch i Niemiec podczas targów Innotrans 2012 oraz późniejszych wizyt. Jest to model lokomotywy cieszący się dużą renomą wśród specjalistów.

4 scenariusze zderzeniowe

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach Gama Martahon zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Maszynista w centrum uwagi

Gama Marathon jest dopasowana do potrzeb użytkowników. Pulpit powstał przy udziale maszynistów i instruktorów. Na wyposażeniu znajdują się toaleta oraz w pełni wyposażona kuchenka (lodówka, mikrofalówka, czajnik bezprzewodowy). Moc silnika pozwala na bezproblemową obsługę wszystkich bocznic a także wprowadzenie pociągu o masie 3200 t na wzniesienie nawet 7 promili oraz na przemieszczanie się składu na odcinkach pozbawionych napięcia trakcyjnego przy minimalnym zasięgu 42km.

Podstawowe dane techniczne Gama Marathon 111Ed

Silnik trakcyjny

4 x 1400 kW

Moc lokomotywy

5600 kW

Prędkość

160 km/h

Siła pociągowa przy rozruchu

320 kN

Maksymalny nacisk na oś

206 kN

Napęd elektryczny

2 przekształtniki trakcyjne + 4 falowniki dwupoziomowe

System zabezpieczenia pociągu

SHP + CA + RS/ETCS (opcja)

System sterowania i diagnostyki

Mikroprocesory o strukturzerozproszonej

Agregat prądotwórczy

420kVA

 

 

aaa

bbb